„Ahhoz, hogy az ügyfelek megszeressenek egy vállalatot, először a munkavállalóknak kell szeretniük a céget.”
/Simon Sinek/
A szervezeti diagnózis lépései során felmérjük a vállalat állapotát, feltérképezzük és megállapítjuk a szervezet sajátosságait, erősségeit és kritikus (pain) pontjait.
Minden szervezet egyedi és megismételhetetlen. Önálló erőforrásokkal, gyengeségekkel és ellenállóképességgel rendelkezik. Emiatt minden alkalommal saját szervezetfejlesztési diagnózisra van szükség, mielőtt komplex fejlesztési megoldásokat alkalmaznánk, mert maguk a szervezetek is folyamatosan változnak, átalakulnak. Nálunk nincsenek előre dobozolt megoldások.
Az elmúlt időszakban a vállalatok és a szervezetek életében új kihívások jelentek meg, amelyek megoldása sok esetben már külön szaktudást igényel, olyan humán területhez tartozik, amely túlmutat a szervezet képességein. A megfelelő megoldás megtalálása érdekében külső segítségre van szükség.
Egy vállalatot nem kezelhetünk gépezetként, hiszen érzésekkel rendelkező emberek alkotják. Ennek megfelelően kell a felmerülő problémáikhoz is viszonyulni. A folyamatosan generálódó kihívások leküzdésére sokan már - a nem mindig eredményes hagyományos módszerek mellett - a szervezetfejlesztés hatékonyabb taktikáját alkalmazzák a növekedés (sokszor a túlélés) érdekében.
Interjúk, tesztek segítségével feltérképezzük a munkaélmény kritikus pontjait. Analizáljuk a céges kultúrát, majd átvilágítjuk a cégen belül működő rendszerek szerepét, azok használatát és korszerűségét. A felmérés végén bemutatjuk az elkészített elemzéseket, eredményeket és a nagyobb hatékonyság, elégedettség és költségtakarékosság érdekében javasolt fejlesztési lépéseket, akciótervet.
A munkavállalók tapasztalatainak megértése, feldolgozása, és az ezekből fakadó fejlesztési lépések megtétele kulcsfontosságú a versenyképesség fokozására törekvő vállalatok számára. A pozitív munkavállalói élmény biztosítása jelenleg a leghatékonyabb módja annak, hogy a vállalatok vonzóak és hitelesek maradjanak a munkaerőpiacon, ami alatt nemcsak az új szakemberek megszerzését, hanem a már képzett alkalmazottak megtartását is értjük.
A cég vezetésével együtt meghatározzuk azokat a kulcs fontosságú területeket, ahol változtatásokra van szükség. A fejlesztési célok eléréséhez megoldási javaslatokat adunk, majd a döntésnek megfelelően összeállítjuk a fejlesztési tervet. A teljesítés ellenőrzése után, gondoskodunk a szervezeti akcióterv végrehajtásának sikerességéről, ennek érdekében a fejlesztési folyamatot minden esetben utánkövetjük.
„Mondd el és elfelejtem, mutasd meg és megjegyzem, engedd, hogy csináljam, és megértem.” - Konfucius