„Ha megváltoztatod a szavaidat, az egész világ megváltozhat körülötted.”/Joel Osteen/
A jó kommunikációs készség a soft skill-ek (puha készségek) közül az egyik legfontosabb az offline és az online világban egyaránt. Az információ áramlása alapvető fontosságú a mai világban. Élményszerű formába öntött feladatok, szituációs szerepjátékok során jutnak el a tréning résztvevői a felismerésre, vagyis az élmény alapú tanulás szintjére, ami nem csak munkahelyi kommunikációban, hanem a mindennapokban is egyaránt használható.
A kommunikáció egy olyan gyógyító eszköz, mely adott esetben begyógyíthat egy sebet, tisztázhat egy félreértést, megoldást adhat egy dilemmára vagy választ egy kérdésre. Rendbe tehet egy párkapcsolatot, megszelídíthet egy kamaszt vagy megnyugtathat egy óvodást, akár sikeressé tehet egy embert vagy előre vihet egy céget.
Irányt mutat a kommunikáció adta lehetőségekről a csoport tagjainak, illetve fejleszti az ügyfél kommunikációt és a tárgyalási készségeket. A tréning segítségével a csoport tagjai között az üzenetek és az információk helyes megértésben jutnak át, ezáltal csökkennek a félteértések, a stressz, közvetve pedig a fluktuáció. Az összhang megteremtésével nő a csoport hatékonysága és teljesítőképessége is.
„Mondd el és elfelejtem, mutasd meg és megjegyzem, engedd, hogy csináljam, és megértem.” - Konfucius