„Sikerélményed akkor lehet, ha egy konfliktust jól oldasz meg./Csernus Imre/
A megoldás maga a sikerélmény. „
Bizonyára mindenki találkozott már konfliktushelyzettel élete során, amelyek száma az utóbbi időben kialakult helyzet miatt jelentősen megnövekedett. Az Oldjuk meg! – Konfliktuskezelés tréning alatt a résztvevők megértik a konfliktusok jelenségét, illetve megtanulják felismerni és kezelni azokat. A konfliktusok hátrányosan befolyásolják az emberi kapcsolatokat. A megoldás módja jelentős hatással van az érintett felek jövőbeni együttműködésére.
Sokak számára hihetetlen, de a konfliktusoknak pozitív hatásai is lehetnek abban az esetben, ha helyesen kezeljük őket. A tréning folyamán számos eszközt, technikát és szituációs szerepjáték elemet használunk a módszerek elsajátításához.
Mivel társadalomban élünk, így emberi kapcsolataink lévén a saját munkahelyi- otthoni környezetünkben is konfliktusokat élünk át nap mint nap. Gyerekkorunktól kezdve, vagyis születésünktől halálunkig konfliktuskezelést gyakorlunk így vagy úgy, sikerrel vagy kudarccal, tudatosan vagy tudat alatt.
Mindnyájan megtanuljuk kezelni a konfliktusainkat, még azok is, akik az elkerülést választják, mivel az is egy technikának számít. Az más kérdés, hogy mikor számít ez jó vagy rossz megoldásnak.
Konfliktusok voltak, vannak és lesznek az életünkben, minthogy az ember társas lény (Elliot Aronson). Élete során online vagy offline társas kapcsolatba kerül a többi emberrel. Óhatatlanul is kialakulnak konfliktusok, de ha megfelelően kezeli azokat, akkor az előre visz. A tréning abban segít, hogy megfelelően tudjuk kezelni és saját hasznunkra fordítsuk a konfliktusokat, kihasználva ezzel a bennük rejlő lehetőségeket.
A konfliktusok magukban hordozzák a békés változtatást, a tovább fejlődést és a kölcsönös megelégedés lehetőségét is, vagyis a stabilitás kulcsa lehet a magánéletben és a munkahelyen egyaránt. A konfliktusok kezelésének módja és kimenete kihat a belső egyensúlyra, az emberi kapcsolatok minőségére, a sikerességre, az önbizalomra és a teljesítményre.
A konfliktus összeegyeztethetetlen különbségeket is eredményezhet, ami ellentétekhez vezet, melyek során igények, szándékok, vágyak, törekvések, érdekek, szükségletek, nézetek, vélemények, értékek kerülnek egymással szembe. Gyakran erős érzelmi töltése van, indulatok kísérik.
A konfliktusnak NEM feltétele a valós nézetkülönbség, elegendő, ha benne szereplők úgy élik meg. Minden a fejünkben dől el. A konfliktusban szereplők, soha nem a valóságos kép alapján döntenek saját akcióikról: a döntés alapja mindig az észlelés, és az érzelmek, amilyennek ők maguk látják a szituációt és a másik felet.
Egy felmérés szerint a vezetők munkaidejük egyötödét (!) köti le a munkahelyi konfliktusokkal való foglalkozás, azok kezelése, ezért az ő számunkra különösen fontos a technikák alapos ismerete.
A konfliktuskezelési tréning célja, hogy a tapasztalási folyamat végére a résztvevők képesek legyenek a helyzetnek megfelelő konfliktuskezelési stílus kiválasztására. A tréning segítségével a csoport tagjai közt csökkennek a feszültségek, ezáltal csökken a stressz, közvetetten a fluktuáció. Az összhang megteremtésével a csoport működésének hatékonyságát és teljesítőképességét is lehet növelni.
„Mondd el és elfelejtem, mutasd meg és megjegyzem, engedd, hogy csináljam, és megértem.” - Konfucius